AtgalPirmyn
Pagalba > Specialistų portalas > Apsilankymo registravimas
Apsilankymo registravimas

 

Naudotojas gali registruoti ESPBI IS paciento atvykimo arba paslaugų suteikimo pacientui neatvykus faktą. Registruoti atvykimą galima tik ESPBI pacientų kataloge esantiems pacientams. Tuo atveju, jeigu pacientas nėra registruotas kataloge ir jam nėra sukurta ESI, prieš registruojant atvykimo faktą reikia sukurti paciento įrašą (žr. 4.4 Pasirinkti kurti pacientą)

Paciento atvykimo registravimas suteikia atvykimą registravusios įstaigos specialistams 30 d. prieigą prie paciento ESI. Ši prieiga yra panaikinama automatiškai po 30 d. arba SPĮ registravus paciento atvykimo pabaigos faktą. 30 d. terminas netaikomas šeimos (apylinkės) gydytojui, prie kurio pacientas prisirašęs.

Norint užregistruoti paciento apsilankymą, reikia atlikti žemiau išvardytus veiksmus:

1.     Atidaryti paciento apsilankymo registravimo langą Naujas atvykimas. Iškviesti paciento apsilankymo registravimo funkcionalumą galima šiais būdais:

*          Iš specialisto darbalaukio kortelės Apsilankymo registracija (žr. skyrių 4.1 Pradinis ESPBI IS puslapis prisijungusiems specialistams).

*          Paciento kortelės juostoje pasirinkus nuorodą Atvykimo registracija (žr. skyrių 4.6 Paciento kortelė).

*          Pacientų sąraše prie paciento įrašo yra rodomame meniu pasirinkti  arba išskleidžiamame meniu pasirinkti Kurti atvykimą. (žr. skyrių 4.3 Peržiūrėti pacientų sąrašą).

2.     Atsidariusiame lange Naujas atvykimas įvesti apsilankymo duomenis. Duomenų laukai lange suskirstyti į blokus:

*          Asmens sveikatos priežiūros įstaiga, registratorius ir pacientas. Bloke matoma informacija apie atvykimą registravusią sveikatos priežiūros įstaigą, prisijungusį specialistą bei pacientą.

Bloke visi duomenys užpildomi automatiškai pagal prisijungusį naudotoją ir pasirinktą specialistą, galima tik, esant reikalui, atnaujinti paciento duomenis:

1.     Spausti nuorodą pateikti, esančią pranešime „Žinoma ne visa informacija apie pacientą, prašome ją pateikti“;

2.     Atsidariusiame modaliniame lange Paciento informacija užpildyti duomenis pagal poreikį ir spausti Išsaugoti pakeitimus;

*       Duomenys įvedami taip, kaip bloke Kontaktinė informacija (žr. skyrių 4.4.1 Pildyti naujo paciento duomenis).

3.     Modalinis langas uždaromas, grįžtama atgal į atvykimo registravimo langą, kuriame matomi atnaujinti paciento duomenys.

*          Draustumo duomenys. Paciento draustumo būsena gaunama iš LR draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro (DPSDR). Jei pacientas apdraustas PSDF, jo draustumo duomenys užpildomi automatiškai:

Jeigu pacientas neapdraustas PSDF, žymėti Kitas draustumas ir jo draustumo duomenys įvedami rankiniu būdu.

Pildomi laukai, kai pažymėta Kitas draustumas:

*          Draustumas (PSD) – pasirinkus Atnaujinti, paciento draustumo būsena dar kartą patikrinama DPSDR, atnaujinama būsenos tikrinimo data ir laikas.

*          Draustumas – lauke būtina pasirinkti vieną reikšmę: Apdraustas EEE šalyje ar Šveicarijoje arba Kita. Pasirinkus Apdraustas EEE šalyje ar Šveicarijoje, reikia papildomai įvesti apdraudusią valstybę ir draudimo dokumento tipą; pasirinkus Kita – tik draudimo dokumento tipą.

*          Apdraudusi valstybė (pildoma, jei Draustumas nurodyta Apdraustas EEE šalyje ar Šveicarijoje) – galima įvesti valstybės triraidį kodą ar jo dalį arba valstybės pavadinimą ar jo dalį ir būtina pasirinkti vieną siūlomą sistemos reikšmę.

*          Draudimo dokumentas – lauke būtina pasirinkti vieną sistemos siūlomą reikšmę iš klasifikatoriaus Draudimo dokumentų klasifikatorius.

Įvedus dokumento tipo pavadinimą ar jo dalį, sistema parodo įvestą tekstą atitinkančias klasifikatoriaus reikšmes.

*          Draudimo dokumentas galioja iki – lauke nurodoma draudimą ir teisę gauti sveikatos priežiūros paslaugas patvirtinančio dokumento galiojimo data. Spustelėjus ant lauko, iššokusiame kalendoriuje būtina pasirinkti vieną datą.

*          Atvykimas. Bloke užpildoma pagrindinė paciento atvykimo informacija.

Pildomi laukai:

*          Data ir laikas – nurodoma paciento apsilankymo įstaigoje data ir laikas. Pagal nutylėjimą laukas užpildomas einamąja data ir laiku, tačiau reikšmę galima keisti, nurodant ankstesnę datą ir laiką, t. y., lauke pasirinkta data ir laikas negali būti vėlesni už einamąją datą ir laiką.

*          Ligos istorijos numeris – lauke pagal nutylėjimą rodomas paciento ESI numeris, kurį naudotojas gali pakeisti:

1.     Spausti nuorodą Pakeisti.

2.     Iššokusiame modaliniame lange Ligos istorijos numeris įvesti numerį ir paspausti Išsaugoti pakeitimus.

*       Sistema tikrina įvesto ligos istorijos numerio unikalumą SPĮ ribose.

3.     Modalinis langas uždaromas, grįžtama į atvykimo kūrimo langą, kuriame matomas atnaujintas paciento ligos istorijos numeris.

*          Įvykis – lauke būtina pasirinkti vieną iš reikšmių: Atvykimas į SPĮ gauti paslaugų, Atvykimas į stacionarą arba Paslaugų suteikimas pacientui neatvykus į SPĮ. Pagal nutylėjimą lauke pažymėta pirmasis įvykio tipas.

*          Pagalbos tipas – lauke būtina pasirinkti vieną iš reikšmių: Būtinoji pagalba, Planinė pagalba arba Kita.

*          Priežastis – lauke galima (bet ne būtina) pasirinkti, ar pacientas atvyko pagal siuntimą (pažymint varnelę prie Atvyko pagal siuntimą), ir ar pacientą atvežė greitosios medicinos pagalbos brigada (pažymėjus varnelę prie Atvežė GMP brigada). Pasirinkus Siuntimas, būtina papildomai įvesti siuntimo, pagal kurį pacientas atvyko, duomenis bloke Siuntimo duomenys (blokas nerodomas nepažymėjus Siuntimas). Pasirinkus Atvežė GMP brigada, būtina papildomai įvesti GMP įstaigą ir diagnozę atsiradusiame bloke GMP duomenys (nepažymėjus Atvežė GMP brigada, blokas nerodomas).

*       Būtina pažymėti Siuntimas, jei Įvykis nurodyta Paslaugų suteikimas pacientui neatvykus į SPĮ

*          Nukreiptas pas – galima (nebūtina) nurodyti specialistą, pas kurį nukreipiamas registruojamas pacientas. Vedant specialisto vardą, pavardę arba spaudo nr. arba jų dalį, sistema siūlo pasirinkti specialistą iš ESPBI IS sveikatinimo specialistų katalogo. Jei ieškomas specialistas turi daugiau nei vieną spaudo nr., rodoma tiek specialisto įrašų, kiek spaudo nr. jis turi.

*       Lauke Nukreiptas pas nurodytas specialistas lange Pacientai matys asmenį, kuriam šis apsilankymas buvo užregistruotas.

*          Siuntimo duomenys (blokas rodomas, jei lauke Priežastis prie Siuntimas pažymėta varnelė) – bloke nurodomas ESPBI IS egzistuojantis siuntimo dokumentas arba, jei ESPBI IS nėra siuntimo dokumento, duomenys įvedami ranka. Bloke pildomi laukai:

*          Registruotas sistemoje – lauke būtina pasirinkti taip – jei siuntimo dokumentas egzistuoja ESPBI IS, arba ne – jei siuntimas ESPBI IS neegzistuoja. Pasirinkus taip, būtina pasirinkti siuntimo dokumentą iš pateikiamo sąrašo:

*       Jeigu pasirinktas įvykis yra ne Paslaugų teikimas pacientui neatvykus į SPĮ, siuntimų sąraše rodomi E027 medicininiai dokumentai, kurių būsena Pasirašytas.

*       Jeigu pasirinktas įvykis Paslaugų teikimas pacientui neatvykus į SPĮ, sąraše rodomi E200 ir E014 dokumentai, kurių būsena yra Pasirašytas.

Pasirinkus ne, atsiranda laukai, kuriuose siuntimo dokumento duomenys turi būti įvedami ranka.

*          Įstaiga – būtina pasirinkti vieną įstaigą iš ESPBI IS sveikatinimo paslaugų įstaigų katalogo. Įvedus įstaigos pavadinimą ar jo dalį, sistema siūlo atfiltruotas įstaigas pagal įvestą tekstą.

*          Diagnozė – būtina pasirinkti vieną diagnozę iš TLK-10-AM diagnozių klasifikatoriaus. Įvedus diagnozės pavadinimą ar kodą arba jų dalį, sistema siūlo atfiltruotas diagnozes pagal įvestą tekstą.

*          GMP duomenys (blokas rodomas, jei lauke Priežastis prie Atvežė GMP brigada pažymėta varnelė) – bloke įvedami GMP, atvežusios pacientą, duomenys žemiau išvardytuose laukuose:

*          Įstaiga būtina pasirinkti vieną įstaigą iš ESPBI IS sveikatinimo paslaugų įstaigų katalogo. Įvedus įstaigos pavadinimą ar jo dalį, sistema siūlo atfiltruotas įstaigas pagal įvestą tekstą.

*          Diagnozė – būtina pasirinkti vieną diagnozę iš TLK-10-AM diagnozių klasifikatoriaus. Įvedus diagnozės pavadinimą ar kodą arba jų dalį, sistema siūlo atfiltruotas diagnozes pagal įvestą tekstą.

*          Sutikimai – bloke galima (nebūtina) įvesti sutikimą (-us), kurie nurodomi prie atvykimo.

*       ESPBI IS tvarkytojo administruojamas sutikimų klasifikatorius aprašo, kokie sutikimai gali būti pridėti prie atvykimo duomenų, registruojant arba redaguojant atvykimą ir kurie iš laukų yra privalomi pridedant konkretų sutikimą.

*       Kaip įvedami duomenys bloke Sutikimai aprašytas skyriuje 4.4.1 Pildyti naujo paciento duomenis.

3.     Išsaugoti atvykimo duomenis ESPBI sistemoje

Užbaigus atvykimo duomenų pildymą, dokumentą galima išsaugoti ESPBI IS paspaudus mygtuką .

Jeigu registracija sėkminga, sistema nukreipia į langą Paciento kortelė, kurio viršuje matomas sėkmės pranešimas Įrašas sėkmingai išsaugotas ESPBI IS.

Išsaugotas atvykimas lange Paciento kortelė bus matomas kortelėje Apsilankymo informacija. Peržiūrėti atvykimo duomenis galima paspaudus ant kortelėje esančios nuorodos.