Naudotojas gali registruoti ESPBI IS paciento atvykimo arba paslaugų suteikimo pacientui neatvykus faktą. Registruoti atvykimą galima tik ESPBI pacientų kataloge esantiems pacientams. Tuo atveju, jeigu pacientas nėra registruotas kataloge ir jam nėra sukurta ESI, prieš registruojant atvykimo faktą reikia sukurti paciento įrašą (žr. 4.4 Pasirinkti kurti pacientą)
Paciento atvykimo registravimas suteikia atvykimą registravusios įstaigos specialistams 30 d. prieigą prie paciento ESI. Ši prieiga yra panaikinama automatiškai po 30 d. arba SPĮ registravus paciento atvykimo pabaigos faktą. 30 d. terminas netaikomas šeimos (apylinkės) gydytojui, prie kurio pacientas prisirašęs.
Norint užregistruoti paciento apsilankymą, reikia atlikti žemiau išvardytus veiksmus:
1. Atidaryti paciento apsilankymo registravimo langą Naujas atvykimas. Iškviesti paciento apsilankymo registravimo funkcionalumą galima šiais būdais:
Iš specialisto darbalaukio kortelės Apsilankymo registracija (žr.
skyrių 4.1
Pradinis ESPBI IS
puslapis prisijungusiems specialistams).
Paciento kortelės juostoje pasirinkus nuorodą Atvykimo
registracija (žr. skyrių 4.6 Paciento kortelė).
Pacientų sąraše prie paciento įrašo yra rodomame meniu pasirinkti
arba
išskleidžiamame meniu pasirinkti Kurti atvykimą. (žr. skyrių 4.3 Peržiūrėti pacientų
sąrašą).
2. Atsidariusiame lange Naujas atvykimas įvesti apsilankymo duomenis. Duomenų laukai lange suskirstyti į blokus:
Asmens sveikatos priežiūros įstaiga, registratorius ir
pacientas. Bloke matoma informacija apie atvykimą registravusią
sveikatos priežiūros įstaigą, prisijungusį specialistą bei pacientą.
Bloke visi duomenys užpildomi automatiškai pagal prisijungusį naudotoją ir pasirinktą specialistą, galima tik, esant reikalui, atnaujinti paciento duomenis:
1. Spausti nuorodą pateikti, esančią pranešime „Žinoma ne visa informacija apie pacientą, prašome ją pateikti“;
2. Atsidariusiame modaliniame lange Paciento informacija užpildyti duomenis pagal poreikį ir spausti Išsaugoti pakeitimus;
Duomenys
įvedami taip, kaip bloke Kontaktinė informacija (žr. skyrių 4.4.1 Pildyti naujo paciento
duomenis).
3. Modalinis langas uždaromas, grįžtama atgal į atvykimo registravimo langą, kuriame matomi atnaujinti paciento duomenys.
Draustumo duomenys. Paciento draustumo būsena
gaunama iš LR draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro (DPSDR). Jei
pacientas apdraustas PSDF, jo draustumo duomenys užpildomi automatiškai:
Jeigu pacientas neapdraustas PSDF, žymėti Kitas draustumas ir jo draustumo duomenys įvedami rankiniu būdu.
Pildomi laukai, kai pažymėta Kitas draustumas:
Draustumas (PSD) – pasirinkus Atnaujinti, paciento
draustumo būsena dar kartą patikrinama DPSDR, atnaujinama būsenos tikrinimo
data ir laikas.
Draustumas – lauke būtina pasirinkti vieną reikšmę: Apdraustas
EEE šalyje ar Šveicarijoje arba Kita. Pasirinkus Apdraustas EEE
šalyje ar Šveicarijoje, reikia papildomai įvesti apdraudusią valstybę ir
draudimo dokumento tipą; pasirinkus Kita – tik draudimo dokumento tipą.
Apdraudusi valstybė (pildoma, jei Draustumas nurodyta
Apdraustas EEE šalyje ar Šveicarijoje) – galima įvesti valstybės
triraidį kodą ar jo dalį arba valstybės pavadinimą ar jo dalį ir būtina pasirinkti
vieną siūlomą sistemos reikšmę.
Draudimo dokumentas – lauke būtina pasirinkti vieną
sistemos siūlomą reikšmę iš klasifikatoriaus Draudimo dokumentų klasifikatorius.
Įvedus dokumento tipo pavadinimą ar jo dalį, sistema parodo įvestą tekstą atitinkančias klasifikatoriaus reikšmes.
Draudimo dokumentas galioja iki – lauke nurodoma draudimą
ir teisę gauti sveikatos priežiūros paslaugas patvirtinančio dokumento
galiojimo data. Spustelėjus ant lauko, iššokusiame kalendoriuje būtina
pasirinkti vieną datą.
Atvykimas. Bloke užpildoma pagrindinė paciento
atvykimo informacija.
Pildomi laukai:
Data ir laikas – nurodoma paciento apsilankymo įstaigoje
data ir laikas. Pagal nutylėjimą laukas užpildomas einamąja data ir laiku,
tačiau reikšmę galima keisti, nurodant ankstesnę datą ir laiką, t. y., lauke
pasirinkta data ir laikas negali būti vėlesni už einamąją datą ir laiką.
Ligos istorijos numeris – lauke pagal nutylėjimą rodomas
paciento ESI numeris, kurį naudotojas gali pakeisti:
1. Spausti nuorodą Pakeisti.
2. Iššokusiame modaliniame lange Ligos istorijos numeris įvesti numerį ir paspausti Išsaugoti pakeitimus.
Sistema
tikrina įvesto ligos istorijos numerio unikalumą SPĮ ribose.
3. Modalinis langas uždaromas, grįžtama į atvykimo kūrimo langą, kuriame matomas atnaujintas paciento ligos istorijos numeris.
Įvykis – lauke būtina pasirinkti vieną iš reikšmių: Atvykimas
į SPĮ gauti paslaugų, Atvykimas į stacionarą arba Paslaugų
suteikimas pacientui neatvykus į SPĮ. Pagal nutylėjimą lauke pažymėta
pirmasis įvykio tipas.
Pagalbos tipas – lauke būtina pasirinkti vieną iš
reikšmių: Būtinoji pagalba, Planinė pagalba arba Kita.
Priežastis – lauke galima (bet ne būtina) pasirinkti, ar
pacientas atvyko pagal siuntimą (pažymint varnelę prie Atvyko pagal siuntimą),
ir ar pacientą atvežė greitosios medicinos pagalbos brigada (pažymėjus varnelę
prie Atvežė GMP brigada). Pasirinkus Siuntimas, būtina papildomai
įvesti siuntimo, pagal kurį pacientas atvyko, duomenis bloke Siuntimo
duomenys (blokas nerodomas nepažymėjus Siuntimas). Pasirinkus Atvežė
GMP brigada, būtina papildomai įvesti GMP įstaigą ir diagnozę atsiradusiame
bloke GMP duomenys (nepažymėjus Atvežė GMP brigada, blokas
nerodomas).
Būtina
pažymėti Siuntimas, jei Įvykis nurodyta Paslaugų suteikimas
pacientui neatvykus į SPĮ
Nukreiptas pas – galima (nebūtina) nurodyti specialistą,
pas kurį nukreipiamas registruojamas pacientas. Vedant specialisto vardą,
pavardę arba spaudo nr. arba jų dalį, sistema siūlo pasirinkti specialistą iš
ESPBI IS sveikatinimo specialistų katalogo. Jei ieškomas specialistas turi
daugiau nei vieną spaudo nr., rodoma tiek specialisto įrašų, kiek spaudo nr. jis
turi.
Lauke Nukreiptas pas
nurodytas specialistas lange Pacientai matys asmenį, kuriam šis
apsilankymas buvo užregistruotas.
Siuntimo duomenys (blokas rodomas, jei lauke Priežastis
prie Siuntimas pažymėta varnelė) – bloke nurodomas ESPBI IS
egzistuojantis siuntimo dokumentas arba, jei ESPBI IS nėra siuntimo dokumento,
duomenys įvedami ranka. Bloke pildomi laukai:
Registruotas sistemoje – lauke būtina pasirinkti taip
– jei siuntimo dokumentas egzistuoja ESPBI IS, arba ne – jei
siuntimas ESPBI IS neegzistuoja. Pasirinkus taip, būtina pasirinkti
siuntimo dokumentą iš pateikiamo sąrašo:
Jeigu
pasirinktas įvykis yra ne Paslaugų teikimas pacientui neatvykus į SPĮ,
siuntimų sąraše rodomi E027 medicininiai dokumentai, kurių būsena Pasirašytas.
Jeigu
pasirinktas įvykis Paslaugų teikimas pacientui neatvykus į SPĮ, sąraše
rodomi E200 ir E014 dokumentai, kurių būsena yra Pasirašytas.
Pasirinkus ne, atsiranda laukai, kuriuose siuntimo dokumento duomenys turi būti įvedami ranka.
Įstaiga – būtina pasirinkti vieną įstaigą iš ESPBI IS
sveikatinimo paslaugų įstaigų katalogo. Įvedus įstaigos pavadinimą ar jo dalį,
sistema siūlo atfiltruotas įstaigas pagal įvestą tekstą.
Diagnozė – būtina pasirinkti vieną diagnozę iš TLK-10-AM
diagnozių klasifikatoriaus. Įvedus diagnozės pavadinimą ar kodą arba jų dalį,
sistema siūlo atfiltruotas diagnozes pagal įvestą tekstą.
GMP duomenys (blokas rodomas, jei lauke Priežastis
prie Atvežė GMP brigada pažymėta varnelė) – bloke įvedami GMP,
atvežusios pacientą, duomenys žemiau išvardytuose laukuose:
Įstaiga – būtina pasirinkti vieną įstaigą iš ESPBI
IS sveikatinimo paslaugų įstaigų katalogo. Įvedus įstaigos pavadinimą ar jo
dalį, sistema siūlo atfiltruotas įstaigas pagal įvestą tekstą.
Diagnozė – būtina pasirinkti vieną diagnozę iš TLK-10-AM
diagnozių klasifikatoriaus. Įvedus diagnozės pavadinimą ar kodą arba jų dalį,
sistema siūlo atfiltruotas diagnozes pagal įvestą tekstą.
Sutikimai – bloke galima (nebūtina) įvesti sutikimą
(-us), kurie nurodomi prie atvykimo.
ESPBI IS tvarkytojo administruojamas sutikimų klasifikatorius
aprašo, kokie sutikimai gali būti pridėti prie atvykimo duomenų, registruojant
arba redaguojant atvykimą ir kurie iš laukų yra privalomi pridedant konkretų
sutikimą.
Kaip įvedami duomenys bloke Sutikimai aprašytas skyriuje 4.4.1 Pildyti naujo paciento
duomenis.
3. Išsaugoti atvykimo duomenis ESPBI sistemoje
Užbaigus
atvykimo duomenų pildymą, dokumentą galima išsaugoti ESPBI IS paspaudus mygtuką
.
Jeigu registracija sėkminga, sistema nukreipia į langą Paciento kortelė, kurio viršuje matomas sėkmės pranešimas Įrašas sėkmingai išsaugotas ESPBI IS.
Išsaugotas atvykimas lange Paciento kortelė bus matomas kortelėje Apsilankymo informacija. Peržiūrėti atvykimo duomenis galima paspaudus ant kortelėje esančios nuorodos.